Treceți la conținutul principal

Taiati-mi mana stanga sa pot vota cu dreapta! Va rog, cealalta stanga!

Alegerile de anul acesta, 2016 - consemnez pentru posteritate! - au fost unele dintre cele mai decente din punct de vedere al agresivitatii vizuale stradale. Aproape ca nici nu s-a observat, afisele mici, minuscule in raport cu mash-urile ce acopereau fatadele blocurilor, stateau inghesuite pe panourile electorale de la colturile de strada.
Emisiunile electorale pline de "sangele" candidatilor ce se razboiau in cuvinte, platforme si dosare penale, au devenit istorie. Chiar m-au plictisit! Nu tu patologii, nu tu cutite infipte in spate, nu tu pahare de apa aruncate spre fata contracandidatului! Nici macar o flegma asezata temeinic intre ochii "partenerului" de studio! In schimb, cum deschideai facebook-ul, puteai analiza literar sexul propagandistului de moment. Aflai ca au penis, sau vagin, dupa caz sau de imprumut, indivizi respectabili, tineri frumosi si needucati, care se afisau ca fiind intelectualii de rezerva ai Romaniei: fotografi, avocati, psihologi, medici, actori etc. Exibitionisti de ocazie, se ofera sa-si satisfaca cele mai ascunse dorinte sexuale cu cei care nu ar fi votat vreun partid simpatizat de catre ei. Pentru moment, in plin delir, au uitat de mamele lor, de rude, de mosii si stramosii lor. Mai mult, se declara ca fiind noua armata, si singura, care sa lupte cu "bosorogii rosii" aducatori de ciuma si aghiasma de DNA la conducerea tarii.
Iesirea la vot era imperativ necesara, ca si cum, in case, se producea marea deratizare. Stampila de vot iti asigura, negresit, un loc la intrarea in casele celor cu vana si simt civic. Parca si vad urmatoarea scena - ma duc in vizita la amicul cutare, simpatizant al partidului X. Usa lui, nu de la camera, de la intrarea in apartament, este flancata de mii si mii de poze cu chipurile celor care i-au urmat indemnul. Pe jos, in loc de pres, stau figurile tristilor care au votat invers sau nu au fost la vot. Sa te stergi pe picioare de rahat pe fetele lor! Sa indure rusinea si oprobriul public!
Sa revenim.
Vene umflate, pumni inclestati si gata de lupta, poze trucate si compromitatoare, care mai de care mai creative, toate invadandu-ne spatiul public al facebook-ului. De cate ori deschideam pagina respectiva ma simteam ca si cand as fi fost pe o plantatie de cannabis gata fumata! Imi venea sa chem politia, salvarea si prietenul psihiatru!

Runda a doua. S-a incheiat votul. Delirul continua.

Imi apare pe wall o postarea a unei colege de breasla si forma superioara de invatamant urmata, master, care ii facea nesimtiti pe toti cei care nu au iesit la vot. Isi motiva naduful varsat prin faptul ca au fost validati cei rai, nu cei buni. In viziunea domniei sale. Draga mea, colega! De ce nu ne-ai spus cu cine sa votam? De ce nu ne-ai spus ca s-a inchis borcanul cu libertatea de exprimare si constiinta libera? Doamnelor, domnilor cu isteria bigudiuri in par! Calmati-va! V-ati dus la vot pentru a va exprima liber opinia, asa cum am ales noi, ceilalti, sa nu ne exprimam, tot liber, opinia. Suntem, si noi, oameni la fel ca voi. Chiar si cei care vor fi la guvernare sunt, si vor fi, oameni. Democratia presupune trei pozitii atunci cand esti in fata unei alegeri, in special una cu insemnatate sociala: vot pentru, vot impotriva si abtinere.
Deci, trecem la managementul furiei sau la pastile?
Un alt curent post vot este: daca nu ai votat, nu ai dreptul sa vorbesti 4 ani. Pot intelege aspectul semantic, metaforic, al acestei afirmatii care suna a amenintare. Daca sensul este de a nu critica aratand cu degetul, a ma plange, atunci nu voi vorbi. Pentru ca nu-mi serveste la nimic. Dar voi face altceva. Voi fi activ in a atrage atentia asupra derapajelor. Se numeste consultare publica. O actiune similara votului, dar ceva mai persuasiva.
Daca cei cu care ai votat, de o culoare anume, ar fi gresit, ai fi facut un pact complicitar cu ei sau i-ai fi mustrat? Poate ca prin vot, ti-ai dat voie sa combati prin vorbe doar actiunile contracandidatului. A fost vreodata productiv sa critici permanent? Da, daca sti sa faci critica constructiva. Imi e greu sa cred ca poti face asta in conditiile in care nu-ti poti recunoaste infrangerea. Iti e mult mai usor sa suporti dezastrul pe care-l traiesti aruncand vina pe celalalt. Locul controlului. Sunt multi care-si invata semenii cum sa-si gestioneze situatiile limita, sa mute locul controlului din exterior in interior, folosind chiar expresia: Fii tu insuti schimbarea pe care o vrei la cei din jur! - dar nu fac nimic in directia personala. Pe tinerii nervosi si needucati ii pot intelege. Pe cei batrani si asezati, nu.
Cea mai de...zaprobanta atitudine post vot este aceea de a te dezice de prietenii, rudele sau colegii care au avut nefericirea de a vota altfel decat tine sau de a nu vota. Tot ceea ce apreciai la cei care te inconjurau s-a redus brusc la o alegere. Poate ca e nevoie sa te mai gandesti si sa-ti redefinesti termenii pe care ii folosesti atunci cand iti validezi cercul celor apropiati. Sau indepartati.

Cred ca cel mai greu ne educam trasatura numita TOLERANTA!

Va multumesc ca existati!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Iadul a fost rupt din Rai.

Prin 2007, undeva prin luna februarie, stiu sigur ca ma aflam la putin timp dupa ziua gemenilor, am hotarat sa infiintez o echipa de rugby pentru copii. Era un moment dificil pentru mine deoarece avusesem trei incidente majore cu Razvan, unul dintre piticii mei. Din cauza racelilor repetate, foarte agresive, care se succedau la fiecare 3-4 saptamani, a fost la un pas de moarte. Cu numai o luna inainte de ziua lui, la inceputul lunii ianuarie, m-am internat cu el la Budimex pentru ca avea febra foarte mare, nu-i scadea sub 39,2, fiind avertizat ca este in stare critica. Era mai mult mort decat viu. Am fost internati in cabinetul medicului de garda, profesorul Scurtu, pentru ca nu mai erau locuri pe sectia de pediatrie. La momentul respectiv, pus in fata unei situatii extreme, cu deloc solutii de iesire din criza, m-am asezat pe jos langa patul lui si am inceput sa ma rog. Il mangaiam pe manuta fierbinte si ma rugam. Nu stiam prea bine cum se face, nu stiam cine stie ce rugaciuni, asa ca

Baiatul de la tara

    Soarele ardea cu putere tot ceea ce se afla sub privirea sa directa. Cred ca a fost cea mai fierbinte luna august din cate am apucat. Imi aduc aminte ca m-am asezat pe un pietroi de pe marginea drumului - drum ce duce la ferma de vaci din capul satului - si mi-am fript o buna parte a piciorului drept care nu era acoperita de pantalonul scurt din naylon. Aparent ciudat, dar atunci cand respirai, narile se dilatau puternic la fiecare inspiratie, parca de frica sa nu fie atinse de valul fierbinte de aer care ajungea sa-ti usuce plamanii. Oricum, dincolo de toate aceste neplaceri trecatoare, dincolo de furtunile iscate din nimic, vantul ce abia misca frunzele din loc era o adevarata minune dumnezeiasca. Sunt sigur ca despre vara lui 2016 o sa se vorbeasca mult timp de-acum incolo!          Intr-o astfel de zi, pe strada principala din comuna Adunatii Copaceni, reabilitata cu cateva luni in urma, nu gaseai un suflet de musca in zbor, daramite vreun om care sa se incumete sa-si lase am

Intoarcerea lui Anton - caz real (continuare-Poveste de inceput - Marele Monstru!)

Monstrii, prietenii lui Anton         Stabilesc cu Mihaela care va fi ziua in care ne vom reintalni. Vocea ei trada o oarecare satisfactie in ceea ce priveste lupta cu monstrii. Sau, era doar perceptia mea! Sincer sa fiu, eram foarte curios sa aflu cum s-au desfasurat ostilitatile in camera lui Anton. Cred ca si voi abia asteptati noutati de pe front!     Aud pasi grabiti pe hol. Zambesc la gandul ca Anton va veni insotit de o intreaga armata de monstri. Dupa o scurta bataie in usa, intra Mihaela insotita de cel mic. Ii invit inauntru oferindu-le cate un scaun.  - Bine ati venit, le transmit pe un ton vesel. Anton, esti singur sau ai adus ceva specimene "monstruoase" cu tine? - Sunt singur, imi raspunde victorios. I-am lasat acasa! - I-ai lasat sau au ramas? - incerc sa aflu daca Anton a reusit sa-si controleze temerile legate de monstri. - I-am lasat, spune el afisand un zambet larg. Mi-a iesit din prima seara! Mihaela imi confirma discret ca lucrurile s-au inta